Warning: A non-numeric value encountered in /data/www/uhrak.eu/www.uhrak.eu/wordpress/wp-content/themes/centilium/header.php on line 242

Kuala Lumpur a cesta domů

V klidu vstáváme, dáme snídani a jdeme si dát ještě kávu na pláži. Do moře se nám nikomu nechce, tak jen sedíme a vegetíme. Taxík máme objednaný na jedenáctou. Na letiště to máme kousek.
No síla. Letiště takové, že nás taxík dovezl skoro až k letadlu. Ale lítá odtud asi 60 letadel denně. Mám pocit, že 2x víc, než třeba z Bratislavy 😀

A letíme. Sice na úplný jih a trošku na západ, ale k časovému posunu přidáváme další hodinu. Tak máme oproti domovu zase +7. Přecejen je Malajsie hlavně na ostrovech směrem východním.

Po přistání bereme Uber (je to tu nejlepší řešení) a jedeme na hotel. Jen rychlé převlečení a jelikož jsme blízko Petronas Towers, jdeme tam na večeři. Našli jsme si korejskou restauraci a dělají nám nějaké stejky přímo na stole. Zajímavé a velmi dobré. Co jsme vevnitř, asi zaplšelo. Asi dost. V trávě „leží“ cca 10cm vody. Vypadá, že to byla pěkná tropická průtrž. Uděláme si noční fotky PTs ze všech stran a jdeme spát.
Hotel máme v podstatě mezi dvěmi největšími dominantami města: PTs a KL tower, která je sice o 30m nižší, než PTs, ale stojí na nedalekém kopci a je tak vyšší. Jdeme se podívat. Od naší poslední návštěvy přibyl Skydeck, otevřená terasa, která je výše, než uzavřený ochoz, v kterém jsme byli minule. Pofotíme se v Sky Glass Boxu, které jsou celkem dva na protějších stranách a které jsou vysunuté přes hranu a mají skleněnou podlahu, pod kterou je 350m volného prostoru. Uff… je to docela na bednu se tam odvážit a dívat se dolů 🙂 A jdeme se projít. Nějaká místní velká mešita, náměstí se snad největším stožátem na světě, soutok Kuala Lumpur, Central Market a jíné. Bereme autobus zdarma GOKL a jedeme do obchodního centra. Těším se na Pho. Našli jsme Vietnamský řetězec a jídlo. Procházíme se městem po ulici se steet  foodem, takové ještě „mladé“ Khao San.
Ráno nás čeká Batu caves, které jsou staré asi 500mil roků, jedno z nejvýznamnějších hinduistických míst. To je to místo, kde se setkávají hinduisté z celého světa, to místo, jak ukazují v televizi ty lidi, co si za svou kůži věší kde co a kde co tak tahají… Je tu moc schodů, velké teplo a největší bůh války Murugan, který byl postavený asi tak v 2006. Zkoušíme tržnicovou indickou vyžírárnu a samozřejmě, že jíme rukama 🙂
Nemáme wifi, tak usmlouváme taxík a jedeme do bird parku, kde mají i naše kohouty, labutě a tak. Máme toho už plné zuby. Večer dáváme španělskou hospodu a večerní Bukid bintang.
Poslední noc v Asii. Ráno se zabalíme a nachystáme a jdeme do China townu. Konečně jsme začali používat GOKL, místní dopravu zdarma. Je to levné a relativně rychlé. Můžu vřele doporučit. Vracíme se na hotel. Sprcha, dobalit, rozloučit se a Uberem na letiště. My letíme přes Bangkok do Vídně a Maťa se Santim přes Istanbul do Vídně. Rozdíl 3 hodiny po nás.
Do BKK to máme 2 hodiny. 3 hodiny na přestup a 11 hodin přímý let do Vídně. Máme noční let. Spíme. Chystáme se na jetlag. Nad Indií se dívám dolů. Strašně se mi líbí a než si uvědomím, že jsme ve 12 km, mám pocit, že vidím jednotlivé domy pravidelně rozházené a z času na čas nějaký ten chrám, který je vysvícený trochu víc. Nádhera. Bohužel z tohoto nemám žádnou fotku.

Jsme ve Vídni. Jdeme si pro auto, dáme snídani a za chvíli přistává Maťa se Santim. 10 ráno SEČ a my už máme pozdní odpoledne. Ještě nás čeká cesta domů. Snažíme se vydržet aspoň do 6 nebo 7.

Byla to super #AsiaTrip2018 a teď už se z ní jen vzpamatovat a udělat nějaké fotky… Snad brzy.

Naše cesta:
Žilina – Vídeň (A) – Bangkok (T)- Chiang Mai (T) – Hongkong (HK) – Bangkok (T) – Phnom Pen (K) – Sihanoukville (K) – Kuala Lumpur (MAL) – Bangkok (T) – Vídeň (A) – Žilina
Cesta Mati a Santiaga:
Kodaň (DK) – Istanbul (TR) – Hongkong (HK) – Bangkok (T) – Phnom Pen (K) – Sihanoukville (K) – Kuala Lumpur (MAL) – Istanbul (TR) – Vídeň (A) – Žilina (SK) – Krakow (PL) – Malmö (S) – Kodaň (DK)