Warning: A non-numeric value encountered in /data/www/uhrak.eu/www.uhrak.eu/wordpress/wp-content/themes/centilium/header.php on line 242

Bangkok

Vstáváme ráno (Maťa se Santim ještě trochu s jetlagem) a jedeme na letiště. Velké a nové letiště, které stále přistavuje další a další terminály.
Letíme do Bangkoku.
20km přesun z letiště do skoro centra (protože kdo ví, kde má Bangkok centrum, že?), kde se ubytováváme v 26 poschodí s krásným výhledem na Čao-praju a kolem dokola na Lumpini park a plno nových mrakodrapů Bangkoku.
Všichni známe Bangkok, Santi tady byl dokonce 5 týdnů, my tu jsme asi popáté. Dokonce i Maťa toho z BKK viděla dost a tak dáváme dvoudenní rozchod a volný program. My jdeme do golfového nákupního domu, který má snad 4 poschodí a výběr všeho, co na golf potřebujete i nepotřebujete. Jdeme s projít Lumpini park, kde žijí velcí Lizzardi (ještěři), kteří měří i 2m. Jsme trochu překvapení, protože se obáváme, že když půjdeme za šera a skoro tmy parkem, že tam budeme sami. Jenže chyba lávky. Jsme ve městě velikosti téměř dvakrát Slovensko, městě, které má téměř 9mil lidí. A je tady plno. Všichni cvičí, posilují, běhají… Je tu snad 10tis lidí. A lizardi o velikosti snad 2m. Krása.
Děti mají prohlídku města a večer/v noci Khao San.
Druhý den máme společný program. Je tu zlatý Buddha, jehož hodnota se odhaduje na 13mil U$D. Našli ho úplně náhodou, jelikož byl celý obalený hlínou nebo sádrou. Měli tu (taky) historické období válek (tuším) s Khméry, kdy všechno cenné balili do hlíny, aby nebylo vidět, že se jedná o cenné věci a aby „to“ nebylo odvezeno pryč že země. Proto také bylo v tomto období hodně památek rozbito, jelikož dobyvatelé hledali všechno cenné, co by mohlo být schované. Mj. nádherný kousek zlata a prodávají tady svatou vodu pěkně flaškovanou v plastových třetinkách.
Vezeme se tuktukem do MBK, snad největšího nákupního centra v BKK, kde koupíte asi všechno. Já měl v plánu koupit popruh na foťák, po kterých se slehla zem. Tak jsem si pořídil aspoň SD wifi kartu. Po nákupech rozchod a na večer vyrážíme společně na KhaoSan, do naší „oblíbené“ restaurace na jídlo a zažít atmosféru turistické Mekky Bangkoku. Návrat až po půlnoci 😉
Dnes je to volnější. Z rána nějaké nákupy a kolem oběda jdeme projít denní Pat Ponk a okolí. Večer se přesunujeme do druhého hořela, který sousedí přímo s letištěm Don Mueang, z kterého zítra letíme do Phnom Phenu v Kambodži.
Jen pro zajímavost, toto letiště má jednu světovou raritu a to, že mezi svými dvěmi rovnoběžnými dráhami, které využívá jednu na start a druhou na přistání, má plnohodnotné 18 jamkové golfové hřiště, které vlastní Royal air fotce of Thailand a na které je volný přístup. Jen se tady nesmí fotit 🙂